torsdag, april 01, 2010

Aprils dåre


















Jag lyckades hålla alla aprilskämt på en armlängds avstånd nästan hela dagen. Men när Trent Reznor gick ut på Facebook och berättade att Nine Inch Nails-skivan Strobe light i dag firar ettårsjubileum tappade jag koncentrationen. Va? Hur kunde jag ha missat den? En Timbaland-producerad platta med ett av mina favoritband?

Och eftersom det stod att man kunde ladda ner Strobe light gratis (även om det i samma text står att mitt kreditkort kommer att debiteras, men det hann ögat knappt registrera), så fyllde jag i min e-postadress och klickade på "submit".

Och blev grundlurad.

Till på köpet av ett året gammalt aprilskämt. För tydligen är det här samma som Trent körde 2009.

Men det är ett rätt kul skämt, i synnerhet när man läser det finstilta.

Vad sägs till exempel om låten "everybody's doing it (featuring chris martin, jay-z AND bono)" (jo, det står just så)? Eller "still hurts (featuring alicia keys)"?

Eller det ärliga löftet "Your email will be kept confidential and will not be used for spam, unless we can make some money selling it"?

Jag bär min dumstrut med ett leende på läpparna.

1 Comments:

Blogger Erica sade...

Det där hade jag ALDRIG gått på.. not. Du är en sann musiknörd!

2/4/10 18:22  

Skicka en kommentar

<< Home