tisdag, mars 16, 2010

Return to Depmod Bar














"Hit kommer jag aldrig hitta igen", tänkte jag efter att ha tagit den här bilden på Jürgen och Thomas. De står utanför den dygnet-runt-öppna bar som låg bredvid vårt hotell i Berlin.

Baren heter förmodligen något annat, men döptes snabbt till Depmod Bar, efter det skivsamlarforum som de båda herrarna - och en massa andra sköna typer som bodde på samma hotell - tillhör.

Detta småsunkiga och charmiga krypin var vårt vattenhål under de sommardagar förra året då vi var i stan för att se Depeche Mode spela på Olympiastadion. Det var sköna timmar som tillbringades där.

Men jag antog fel, då jag tog den här bilden, strax innan vi åkte till flygplatsen. Jag skulle hitta tillbaka dit. Om tre dagar kommer jag sitta där igen.

Runt bordet kommer det att sitta ett litet skönt gäng och ladda inför spelningen med Recoil, som äger rum i självaste Hansa-studion.

Redan på pappret är det en klassisk spelning. Och förhandsrapporterna vittnar om att det kan bli mer än så.

Vägen dit går via Depmod Bar.














9 juni 2009. Kärlek på Depmod Bar.

1 Comments:

Blogger Alex sade...

det kommer bli en legendriskt!

*** ******

17/3/10 22:51  

Skicka en kommentar

<< Home