lördag, oktober 03, 2009

Sedan sist

Bedrövligt länge sedan sist. Jag ber om ursäkt för det. Kommer förmodligen att upprepas igen, så jag ska låta bli att lova något. Men lite kan jag bättra mig.

Men det har varit fina dagar i Radhuselvisland sedan sist.

Några höjdpunkter:



Depeche Mode i Berlin. Jag fick äran att vara en hangaround när skivsamlarforumet depmod.com sammanstrålade i Berlin, med anledning av Depeche Modes konsert där. Galet kul. Bra konsert, fina människor, världens bästa stad. Alex fick träffa Martin Gore.



Arvikafestivalen. Äntligen fick mina barn möjlighet att träda in i den värld som jag älskat så mycket, ända sedan Hultsfredsfestivalen 1993. Och egentligen är ju rockfestivalen en självklar plats för barn; det är ju som ett enda stort barnkalas. De gillade det. Bästa konserterna (enligt barnen) var: Motor, Little Boots, Depeche Mode, bob hund.



Pet Shop Boys på Cirkus: Innan konserten kunde varken jag eller Mats komma på varför vi egentligen hade valt att köpa biljett. Vi såg dem ju för bara några år sedan, på samma plats. Och så mycket har väl inte hänt sedan dess? Jo, de har släppt en skiva som är helt okej, men inte särskilt minnesvärd. Sedan gick vi dit och tappade hakan. Vilken jäkla konsert! Jag fick höra låtar som jag inte ens kunde drömma om att få uppleva live: Why don’t we live together, Two divided by zero, Do I have to och Kings cross.

Finfina bilden på Chris i sin kubhoodie har jag lånat från Rockfoto.nu. Tack!

1 Comments:

Blogger Alex sade...

fortfarande arg på mig ajälv att jag valde bort PSB. av just de anledningarna ni funderade på varför ni var där. man ska aldrig räkna ut dom som jag gjorde då.

5/10/09 23:28  

Skicka en kommentar

<< Home