lördag, december 10, 2011

Min rastlösa skivsamling

En skivsamling är ett levande väsen. Den byter skepnad, den andas och den - åtminstone i mitt fall - byter plats rätt ofta.

Jag har skrivit om dess rörlighet förr.

Efter lite drygt ett och ett halvt år på samma ställe har det nu blivit dags för skivsamlingen att byta plats igen.

Men den här gången blir flytten lite längre än vanligt.  För nästa söndag flyttar vi till Gotland. Och alldeles strax ska jag vika ihop ännu en flyttkartong och stoppa ned dem, skiva för skiva, från a till ö. Om några veckor sitter de på en ny vägg.

Men det är klart att de ska med.

För skivsamlingen är en av de sakerna som definierar ett hem.

1 Comments:

Blogger Alex sade...

det blir en vacker vägg! hoppas allt får stå tillsammans nu! jag kommer och inspekterar när det är klart

10/12/11 11:46  

Skicka en kommentar

<< Home