fredag, juli 01, 2011

Sommar!














Det är sommar! Japp, i dag firar jag min första semesterdag. Och vad kan väl vara bättre än att manifestera det med att sätta ihop en sommarskiva?

Fast sanningen är ju att jag inte har satt ihop den nu. Jag har jobbat länge med den här, precis som alla tidigare skivor/spellistor jag har gjort. Lagt till, dragit ifrån, ändrat ordning, ändrat tillbaka, slängt i papperskorgen, börjat om.

Men nu är det dags att låta den spridas.

Jag är är ganska nöjd med resultatet. Jag tror att den har möjlighet att kunna glädja hela familjen i bilen i sommar, trots avsaknad av såväl Lady Gaga som Melodifestivalen (även om Take That's bidrag lätt hade platsat där).

Jag hoppas att den kan glädja även dig!

Lyssna här!

Sommarplågor 2011:
01. Ane Brun: Do You Remember
02. autoKratz (med Peter Hook): Becoming the Wraith
03. The Human League: Never Let Me Go (Italoconnection Radio Mix)
04. Yeah Yeah Yeahs: Heads Will Roll
05. Firefox AK: Boom, Boom, Boom
06. Take That: Love Love
07. Lykke Li: Sadness Is a Blessing
08. Sébastien Tellier: Divine
09. Yelle: Safari Disco Club
10. Digitalism: Circles
11. Mark Ronson & The Business Intl. (med Simon LeBon): Record Collection
12. Friendly Fires: Live Those Days Tonight
13. 047 (med Tomas Halberstad): Let You Go
14. Erasure: Always (2009 Mix)
15. Tove Styrke: White Light Moment
16. Coldplay: Every Teardrop Is a Waterfall