fredag, juni 16, 2006

Samtidigt vid Hulingens strand

Annika, snart 20 år, besöker just nu sin första Hultsfredsfestival. Hon förser mig med små rapporter via sms. Antingen för att vara snäll mot en gammal gubbe med festivalabstinens eller för att strö salt i mina sår...

Här är ett urval:

Onsdag, 20:57:
Jo, vi har kommit fram hela o glada! Tältet är noga invarslat runt bästa partytältet o kvällen har bara börjat. var inte ledsen... det är bara fjortisar iaf... eller nåt...

Torsdag, 9:34:
Vaknar... är tröttare, klibbigare, hungrigare och sjukt mycket pissnödigare än när jag somna. tror jag skiter i sömnen hädan efter... fan att närmsta stängsel/maj ska va så sjukt långt bort

Torsdag, 14:41:
Oj oj oj! Du ser mitt partygäng på framsidan av Metro Inte visste jag att man kunde bli känd av att träska på festival...

Torsdag, 14:50:
Efter en tanke på ett svalkande dopp i det stora gula vid den nya stranden på festivalområdet (som aldrig blev mer än en tanke trots hettan) står jag nu med pirrig förväntan o väntar på att Editors ska ta min festivaloskuld. hoppas på en bättre föreställning än Laleh-imitatören som jag just passerade vid Jamobilen...

Torsdag, 16:21:
Kändisturnén fortsätter... watch out Småland! kommer till en tidning nära dig i morn!

Torsdag, 19:25:
Jag går från härlighet till härlighet!! Phoenix - underbart franska o hade nog inte skrikigt värre om det var beatles själva. Slaves - har inte varit på en sån energisk konsert sedan flaming lips. de mätte energi i konfetti, slaves i svett! mina handflator är blå och självaste Zlatan lär inte vara blötare än jag.

Torsdag, 21:48 (svar på frågan om det står 0-0 mellan Sverige och Paraguay även i Hultsfred):
Tyvärr detsamma... det är en besviken suck som går genom punkarfrisyrerna. Men kjellström är grym! Jag tror på 1-0 till sverige


Fredag, 11.53:
med en obarmhärtig suktan efter piggelin begav vi oss den långa vägen bort till ica. tyvärr visade det sig att bara kön in till butiken var ca 50 meter lång. så utan varken glass eller frukost för morgondagen traskar vi nu åter hem genom öknen. fast gillar man päron så guppar morgoncidern fint i magen. mums!