onsdag, juni 14, 2006

Nu är den här! Sommarens bästa platta!


















Ok, jag har brutit mot en av blandbandens allra mest heliga regler. Inte mindre än två av artisterna på Radhus Classics Vol.1: Summer according to Radhuselvis har med varsina två låtar. Jag borde veta bättre. Men skivan är ihopsatt av lust, så jag skiter i reglerna den här gången. Dessutom är det rasande bra låtar.

Här är låtlistan:

01. Pig – Sparklehorse
02. Back to You – Matthew Sweet
03. I Don't Want Control Of You – Teenage Fanclub
04. Cocaine In Your Cola – David Sandström
05. Here's Where The Story Ends – The Sundays
06. Never Let Me Down Again - Depeche Mode
07. Gift – Curve
08. Spit It Out – Brendan Benson
09. Gonna Kill That Man – Parker
10. Disguise Myself – The Catheters
11. Someday I Will Treat You Good – Sparklehorse
12. Big Gay Heart – The Lemonheads
13. If I Can't Change Your Mind – Sugar
14. I Hope You're Happy Now – Elvis Costello & The Attractions
15. Against The Sun – Eggstone
16. My Blank Pages – Velvet Crush
17. Irish Blood, English Heart – Morrissey
18. In My Place – Coldplay
19. Run to me – Matthew Sweet & Susanna Hoffs

Grattis David, Per, Alex, Hellas, Robban och Danne som får varsitt exemplar! Dessutom utdelas ett hedersexemplar till Annika.

Men vänta lite: var det inte bara fem som skulle få plattan? Jo. Och var inte det där sju namn? Jo. Men hey, det är jag som är Radhuselvis och det är jag som bestämmer.

Dessutom, om sanningen ska fram (och det ska den ju!), så var det inte fler än så som anmälde sitt intresse, så det hade känts fånigt att ta bort någon. "Vilken flopp!", borde jag tänka, för enligt statistiken har ju den här sidan betydligt fler läsare än så. Men jag gläder mig istället åt att skivan får sitt hem hos sju personer som verkligen vill ha den.

4 Comments:

Anonymous Anonym sade...

Det är ju så man blir tårögd! Spank you very much hombre!
gillar nackbrännan skarpt!

14/6/06 10:43  
Blogger Fredrik sade...

Kul att du gillar bilden. Den är svidande färsk.

14/6/06 10:59  
Anonymous Anonym sade...

O Skultunas stolthet.
Gulle dig,sommaren är räddad!!!

Pössar
//
Farbror Hellas - Nu även som sopsorterad

15/6/06 16:46  
Blogger Alex sade...

jag vill bara berätta att radhuselvis inte häöll sitt ord. men jag kanske bara behöver lite mer tålamod och inte vara så hetsig över skivan?

21/8/07 12:58  

Skicka en kommentar

<< Home