onsdag, juni 14, 2006

Hultsfredsavis

En bil tutar och stannar till utanför mitt fönster. I dess kupé dränks tre tjejer i tjugoårsåldern av ljudet från en svettig bilstereo. Ut kliver Annika. Hon ska plocka upp sitt exemplar av Radhus Classics Vol.1 innan hon och väninnorna far vidare söderut.

Mot Hultsfred.

Hultan. Hultsfredo. Playa del Hulingen.

Avundsjukan surrar som en svärm hungriga myggor runt mitt huvud och jag fäktar med armarna och försöker istället framstå som den obekymrade, medelålders familjefadern jag intalar mig att jag är.

Men just i denna stund, när jag ser Annikas breda leende och den fullastade bilen och hör stereon dunka samtidigt som solen lyser sitt starkaste ljus över radhuset, önskar jag att jag kunde säga "vänta lite", springa in och rafsa ihop lite saker i en väska, låsa dörren och sätta mig på den lediga platsen i baksätet. Och så skulle vi susa i väg. Mot Hultsfred. Så som jag gjort så många gånger förr.

Hur patetiskt vore inte det? Men hur underbart vore inte det?

I mitt huvud letar jag efter några råd att ge Annika, som ska göra Hultsfredsdebut, men hon påminner mig om att jag inte är hennes pappa. Nej, just det, det glömde jag.

3 Comments:

Blogger Robban sade...

Jag kan inte låta bli att le när jag läser inlägget för andra gången. Visst skulle det vara både patetiskt och underbart att hoppa in i bilen. Men kanske på ett annat sätt än du urprungligen tänkte.

Ska du, gamla gubben hoppa in i en bil med tre unga flickor. Underbart på ett sätt och patetiskt på ett annat. ;)

14/6/06 23:51  
Blogger Fredrik sade...

Haha...! Mina avsikter var enbart ärliga, jag lovar. Det är musiken jag vill åt, Robban. Musiken. Tjugoåringar har jag gett upp för länge sedan. Måste ju tänka på hjärtat. Gubbe I am.

15/6/06 00:28  
Anonymous Anonym sade...

Det kan ju för övrigt tilläggas att att en av "tjejerna" i bilen heter Nick och trots ett ganska långt rufs har lite väl mycket testosteron i kroppen för att falla Fredrik i smaken...inte lika erotiskt kanske?

/Annika

18/6/06 20:20  

Skicka en kommentar

<< Home