söndag, juni 18, 2006

Samtidigt vid Hulingens strand II

Nu är festivalen över och jag är inte avundsjuk längre. Dagen efter festival är ju raka motsatsen till rolig.

Annika, snart 20 år, är just nu på väg hem från sin första Hultsfredsfestival.

Här är några av hennes små sms-rapporter från de senaste två dagarna, som hon skickat för att stilla min Hultsfredsabstinens:

Fredag, 16.15:

Shit, om Lou flumma på sin gitarr kan han ju göra det hemma i sitt eget garage.

Lördag, 03.47:

Och så vinglar Pete bort i soluppgången. en härlig skandalshow måste jag säga vars beskrivning bäst bör sparas för ord. Sov gott!!

Lördag, 11.57:

Rätt pigg så här i morgonstund. ett temporärt moln gjorde att jag åtminstone kunde snylta en extra timmas sömn. batterierna på mobilen är snart slut o tyvärr drog jag det långa strået så får köra hem i morgon = inte mkt fylla i dag. sorry att det varit dåligt med sms-snask men får göra en intervju eller nåt när jag kommer hem.

Lördag, 17.40:

"Hello swedish fuckers! How you motherfucking doing?! The next fucking song is a fucking old one that some of you fuckers might know!" - Stone sour

Lördag, 17.48 (på frågan om huruvida sången i fråga var en riktig fucker):

nja, hc är nog inte riktigt min grej. Martha däremot, the fucker, var grym o folklig. så även electeds sista låt. festivalen är inte lika rolig nykter men det funkar...

Lördag, 23.22 (som svar på frågan "Kent?"):

mobilen dör typ nu men helt ok. gillade blå jeans, men nej är inget stort fan. din skepsism smittar.