tisdag, april 25, 2006

Ut ur garderoben

Döttrarnas dagmamma och en massa andra dagmammor ska ha loppmarknad i dag för att samla in pengar till en resa med barnen och vi har uppmanats att bidra med prylar. Så jag ägnade en timme av gårdagskvällen åt att rensa garderoben på gamla skivor.

Det gick som det brukar gå: en pytteliten hög med skivor till försäljning och en stor dito med skivor av typen oj-den-här-hade-jag-glömt-bort-den-måste-ju-stå-framme. Bland annat hittade jag äntligen tre stycken Nine Inch Nail-plattor som jag letat mig fördärvad över och som jag egentligen hade gett upp. Och så Perssons Pack. Och Talking Heads. Och Replacements. Mmm, vad mycket bra musik det finns.

I loppishögen hamnade Marie Fredrikssons senaste, Ulf Lundell-liven och Belinda Carlisle-samlingen. Idel kioskvältare, med andra ord. Skynda att fynda.