onsdag, april 26, 2006

Danger Mouse!

Eftersom jag är Radhuselvis och mest ägnar dagarna åt att påta i min rabatt av torra eller halvdöda powerpopblommor så missar jag rätt ofta det som händer utanför min intressesfär, vilket jag ju i gnällande ordalag återkommer till här med jämna mellanrum. Enda tillfället då jag för ett ögonblick släpper garden är när jag sitter i bilen på väg till eller från dagmamman (själv alltså, inte när barnen är med, då är det Pippi för nästan hela slanten) och lyssnar på radio.

I går höll jag på att köra av vägen när radion spelade en fantastisk poplåt med en mollstämd refräng som fastnade som ketchup på en nytvättad tröja. Då låten avannonserades förstod jag att jag just mött Gnarls Barkley, som det ju talats om i ett par månader, men som jag min vana trogen missat.

Bara Crazy vore ju en god anledning att åka till Hultsfred. Men det kommer jag inte göra.

Om en månad släpps duons debutalbum St. Elsewhere. I det nya numret av Sonic får den 7 av 10 i betyg.