onsdag, april 12, 2006

Bilmusik på väg

Att färdas i bil tillsammans med barn betyder möjligtvis att man är King of the road, men knappast herre över stereon. I vår bil snurrar det som brukar kallas för "pippiskivan", som är ungefär The best of Astrid Lindgren. Missnöjet når höga ljudvolymer när jag försöker smyga i något annat. Kalla mig gärna för curlingförälder eller något, men jag tycker sällan att det är värt fajten. Så Pippi rules. Eller om det är barnen.

Men det finns undantag från barnsångerna. Under ett halvt års tid snurrade till exempel Raymond & Marias debutalbum oavbrutet i bilen. Allra helst skulle singelspåret Nej! (av fyraåringen kallad "Nej-sången") spelas. Jag gillade plattan när den kom, men är numera rätt less på den. Av förståeliga skäl.

Nu är det Anna + Idde som är favoriten. Och fyraåringen nöjer sig inte enbart med att gilla musiken, hon leker artist också. Så hon är Anna medan mamma får vara Idde. Rätt rart.

Men i morse fick jag spela Scissor sisters hela vägen till dagmamman. Ingen protesterade. Det finns kanske hopp för dagens unga ändå.

2 Comments:

Blogger Robban sade...

Det verkar som era flickor har fått en del av dina gener och tur är väl det ändå!

12/4/06 18:08  
Anonymous Anonym sade...

Hos oss blir det Feel to believe med Beth Orton just nu om lillan får välja bilmusik. Det gjorde hon idag - sex gånger. Inte bara fördelar när favoritmusiken blir sönderspelad.

12/4/06 20:09  

Skicka en kommentar

<< Home