måndag, februari 20, 2006

O.G tipsar

När Original Mats - eller O.G, som han ibland också kallas - talar så lyssnar man. Och när han kommer med något av sina exklusiva tips gör man bäst i att följa dem.

Det senaste tipset var i och för sig nästan ett år gammal, men Original Mats vet att jag behöver tid på mig. Och att jag inte har något emot att svälja yesterdays news.

Men nu har Tunngs debutalbum Mothers Daughter and other songs, snurrat i spelaren i tre veckors tid och det är på tiden att jag skickar över ett litet hej och tack och så. Jodå, det var elektroniskt och folkigt och riktigt, riktigt bra. Och jo, precis som du sade har Tunng ett och annat gemensamt med Beta Band, vilket jag gillar. Jag tycker också att jag hör lite Kings of Convenience i deras försiktiga och lätt monotona stämsång. Men det är kanske bara jag.

Jag förstår varför denna platta hamnade på många års-bästa-listor förra året. Jag förstår däremot inte hur jag har kunnat missa den. Jo, förresten, det förstår jag ju. Jag är Radhuselvis.