söndag, oktober 04, 2009

Den svåra andra spellistan



Blandskivans (blandbandets, spellistans, kalla det vad du vill) styrka är att den kan skapa ett nytt sammanhang till gamla låtar och plötsligt berätta en historia som aldrig tidigare har hörts.

En av mina mest lyckade blandskivor är den Pet Shop Boys-samling som jag satte ihop till en kompis för några år sedan. Genom att blanda hits med mindre kända albumspår lyckades jag – tyckte jag själv, i varje fall - skapa något nytt av något gammalt.

Den blev så bra att jag regelbundet har återkommit till den. Vad kompisen tyckte kommer jag faktiskt inte ihåg.

Jag döpte skivan till The truck-driver and his mate.

Här är låtlistan:

1. Paninaro (Italian Remix)
2. Always On My Mind
3. Suburbia
4. One In A Million
5. I'm Not Scared
6. I Don't Know What You Want But I Can't Give It Any More
7. London
8. Left To My Own Devices
9. This Must Be The Place I Waited Years To Leave
10. A Red Letter Day
11. Rent
12. Tonight Is Forever
13. It's A Sin
14. It Couldn't Happen Here

Men nu har det blivit dags att uppdatera den. Det var, så att säga, dags att berätta en ny historia om Pet Shop Boys.

Det återstår att se om den får samma livslängd som sin föregångare, men här är den:

The truck-driver and his mate II

1. One more chance (seven-inch mix)
2. Minimal
3. Go West
4. Being Boring
5. Closer To Heaven
6. The Way It Used To Be
7. Two Divided By Zero
8. Liberation
9. Was It Worth It?
10. Numb
11. Miracles
12. So Hard
13. Up Against It
14. West End Girls
15. Integral
16. King's Cross

Vad sägs?

Eftersom jag är en modern man finns naturligtvis båda listorna/skivorna på Spotify:

The truck-driver and his mate
The truck-driver and his mate II

1 Comments:

Blogger Alex sade...

puss för länkarna!

5/10/09 23:25  

Skicka en kommentar

<< Home