torsdag, april 24, 2008

Jag och Justine

På lördag är vi bjudna på 90-talsfest. Det ska bli kul. Jag gillade 1990-talet.

Enda haken är att man uppenbarligen ska klä sig tidsenligt. Och jag gillar inte maskerader. Vilket säkert beror på att jag har så dålig fantasi när det gäller utklädning.

Men 1990-talet var ju ändå det decennium då jag på något sätt erövrade livet, så jag borde ju ha massor av idéer. Till slut får jag åtminstone en. Och den är klockren, tycker jag själv:

”Jag kan vara Damon och du kan vara Justine”, säger jag till Cathrin.

”Vem?”, säger hon.

”Damon Albarn i Blur och Justine Frischmann i Elastica. Du vet, 90-talets mest omskrivna par inom britpopvågen”, säger jag.

Men nej, hon vet inte. Idén grusas av en frågande blick och tydlig tystnad.

Så nu letar jag vidare.

Synd, det hade varit kul att gå på fest med Justine Frischmann.

1 Comments:

Blogger Alex sade...

Vad gjorde Cathrin egentligen under 90-talet?

Kan ni inte gå som Kurt & Courtney? Du kan ha blommig klänning på dig och nigel tufnelperuken!

24/4/08 14:42  

Skicka en kommentar

<< Home