tisdag, april 15, 2008

Arvika

Arvikafestivalen har bokat Hot Chip. Det var världens hetaste band 2007 (eller var det 2006?). Det är inte lika hett nu, men tillräckligt för att det ska få det att rycka lite i mina åldersstigna festivalben.

Likadant är det med många andra av festivalens bokningar: Kent, Death Cab For Cutie, Maps, Slayer, Interpol, Cut Copy.

Inte jordens mest spännande akter, men tillsammans åstadkommer de rätt rejäla ryckningar i benen.

Helt klart är att detta är en av de bokningsmässigt bästa festivalerna som den lilla föreningen Galaxen har åstadkommit. Och så är det ju så trevligt i Arvika. Och så kommer Håkan Hellström och han gjorde ju en alldeles fantastisk spelning på denna festival senast jag var där.

Borde jag åka?

Kanske, kanske.

3 Comments:

Blogger annika sade...

Skärpning nu! För ca en vecka sen kom jag med min sprudlande entusiasm, ryckte dig i axlarna och sa "KOM IGEN NU GUBBE! VI DRAR!"

Och vilken respons fick jag?

-Ptjaa...

Lägg av med det där! Det är en glädjedödare och en gravsten på din ungdom.

16/4/08 19:54  
Blogger Alex sade...

nej det är ju de här man vill se:

And One (gr)
Combichrist (no)
M.I.A (uk)
Maps (uk)
MSTRKRFT (can)
Rex The Dog (de)
The Mary Onettes (se)

---

åsså ska man lyssna på annika.

21/4/08 22:32  
Blogger Alex sade...

kom just på att jag vet vilken festival som får mina pengar. De som bokar Portishead. Det är så självklart när man tänker på det.

/ alex

24/4/08 14:43  

Skicka en kommentar

<< Home