torsdag, februari 09, 2006

Nytt från Mojave 3

Den 7 mars släpper Mojave 3 sitt femte album, Puzzles like you. Neil Halstead pratar om plattan här.

I intervjun säger Halstead bland annat att en återförening av Slowdive, Mojave 3:s betydligt mer högljudda föregångare, knappast är trolig. Han har för mycket annat att göra. Dessutom säger den gamle skosneglaren: "I think we sold our pedals, anyway."

Mojave 3 spelar en liten, men viktig roll i berättelsen om hur jag och min fru träffades. Men det är en helt annan historia.

4 Comments:

Anonymous Anonym sade...

Minns när du hotade att säga upp bekantskapen om jag inte köpte alla Mojave 3 plattor. Jag brände veckans budget och gjorde som du sa. Fast det var ju fem år sen, och de har inte snurrat på de senaste 4.9 åren. kanske dags att ge dem en lyssning igen.

/ alex

9/2/06 10:49  
Blogger Fredrik sade...

Haha... det var väl den sista gången du lyssnade på något av mina tips? Egentligen hade det räckt med att köpa - eller åtminstone börja med - Excuses for travellers. Det är Mojave 3:s största stund.

9/2/06 14:52  
Anonymous Anonym sade...

Tidigare har du hotat med bekantskapen i form med Big Money :-)

så på just den fronten, med bekanuppsägning, har du varit ute och vimsat. Annars har jag ju fått massor med tips av dig genom åren. Borde kanske börja att återgälda detta:

12" - Motor - Sweatbox (Chris Liebing Remix) (12 NoMu 165) UK - One sided 12". Exclusively available from Mute Bank for the world.

http://www.discogs.com/release/584817

Skruva upp volymen till 11 och ös min vän.

/ alex

9/2/06 15:00  
Blogger Fredrik sade...

Hmmm... Big Money.... Oh la la. Jag hävdar dock fortfarande att de är bättre än sitt rykte. Vasa är ett geni.

Men det här med att hota med uppsägning av bekantskap hoppas jag att jag har slutat med. Management by fear hör väl till en annan tid.

Ska försöka ta och följa ditt råd med Motor. De ser stenhårda ut på bilderna på sajten.

9/2/06 15:11  

Skicka en kommentar

<< Home