torsdag, september 25, 2008

Utmanande

Jag har fått någon sorts bloggutmaning av Robban och Maria, som har finfina husbloggen Husihelvete.se. Är lite kluven till den typen av navelskåderi (är inte själva bloggandet tillräckligt navelskådande?), men jag vill ju inte vara oartig.

Så här är mina svar:

Vilken mat äter du ofta?
Gärna thai. Eller sushi. Eller burgare.
En gång försökte jag äta det som var Elvis’ favoritkäk: potatismos, surkål och ärtor, samt knaperstekt bacon vid sidan av. Det var inget vidare, ärligt talat.

När du är på kalas är du den personen sitter eller hjälper du till?
Jag brukar få blåsa ballonger.

Var sitter du helst och bloggar?
Hemma

Köper du ofta trisslotter?
Gjorde det regelbundet ett tag. När jag drömde om ett annat liv. Nu gör jag inte det längre.

Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne?
New York, New York.
Lite Chiang Mai också.
Prag var inte heller så dumt.

Vilken kanal tittar du mest på?
Barnkanalen

Klädbutik?
Den jag råkar passera när jag råkar ha lite tid över.

Inredningsbutik?
Gillar inredning, men kan inte komma på någon.


Godis?
Nyttjar icke!

Stad?
NY, Berlin

Dryck?
Ömsom vin, ömsom vatten

Tv-serie?
Scrubs, House m.d, The Wire, Simpsons

Träning
Går i trappor

Bakverk?
Jag bakar småkakor. Sedan äter jag upp dem.
Annars är livet sällan så bra som när man får skölja ner ett paket Brago med en liter mjölk.

Kaffe?
Jajamen.