söndag, december 30, 2007

Om jag hade varit 18















I morgon fyller jag 34 år. Det är en aktningsvärd ålder.

Och en förfärligt massa år. Om man delar 34 med två blir det 17.

En födelsedagspresent har redan dykt upp. Det är Annika som har satt ihop en bland-cd till mig för att påminna mig om att jag har noll koll. "Re-educating Fredrik – On how to be 18 in Britain" heter den.

Detta är alltså vad jag skulle ha lyssnat på om jag var 18 och bodde i Storbritannien (där ju Annika bor):

1. So this is Great Britain – The Holloways
2. We are your friends – Justice vs. Simian
3. Brave Aphrodite – The Go! Team
4. Foundations – Kate Nash
5. Tears dry on their own – Amy Winehouse
6. LDN - Lily Allen
7. Dirty Harry – Gorillaz
8. Torn on the platform – Jack Penate
9. Sheila – Jamie T
10. Come on Eileen – Dexy’s midnight runners
11. Melody Day – Caribou
12. You don’t know her name – Maps
13. She moves in her own way – The Kooks
14. Whippin’ Picadilly – Gomez
15. Consequence of sound – Regina Spektor

Japp, jag hade kunnat leva med att vara 18 år och bo i Storbritannien och ha det här som soundtrack.

Men nu är jag inte det. Jag är en 34-årig gubbe som bor i ett radhus.

Tusen tack, Annika!

1 Comments:

Anonymous Anonym sade...

fan en sån fin present!

7/1/08 01:40  

Skicka en kommentar

<< Home